Útmutató hallgatók számára az intézményi informatikai rendszerek eléréséhez

SZIE azonosító

A Szent István Egyetemen (továbbiakban Egyetem) az informatikai rendszerek elérése egységes felhasználói azonosítóval történik. Ezt az azonosítót SzIE azonosítónak nevezzük, a hallgatók esetén megegyezik a Neptun azonosítóval.
A Szent István Egyetem IT Jogosultság Kezelő Rendszerbe (továbbiakban joker) egy szinkronizációs folyamat során kerülnek át az adatok a Neptun rendszerből, félév kezdetekor ez a szinkron napi szintű. Amennyiben bármilyen kötelező adat hiányzik (jogviszony kezdete, státusz meghatározás, félév aktiválás, stb.) a hallgató Neptunban található adatlapjáról, az kimarad az aznapi szinkronból. A fiók le van tiltva, aktiválásig nem használható.
Az azonosító aktiválása a https://joker.szie.hu oldalon tehető meg, kezdeti jelszóként az Ne szócska után a felhasználó születési dátumának megadásával (pl. Ne19850206). A fiók aktiválása egy kötelező jelszócsere keretében valósul meg.

A joker fiók aktiválását követően a következő szolgáltatások válnak aktívvá:
- E-learning
- Munkaállomásokra történő bejelentkezés
- Eduroam szolgáltatás
- SZIE honlapokra történő bejelentkezés
- SzIE tárhely szolgáltatás
- VPN szolgáltatás

O365 szolgáltatás aktiválásának lépései

Az O365 szolgáltatások elérésének feltétele az aktív joker fiók.
Az O365 szolgáltatások aktiválásához jelentkezzen be az https://o365.eduid.hu oldalon. Ehhez további segédlet elérhető innen.
Mivel az O365 szolgáltatás a hallgatók számára minden félévben lejár, ezért azoknak a hallgatóknak is be kell jelentkezniük legalább egyszer a regisztrációs oldalon, akik már korábban regisztráltak, mert így tudják meghosszabbítani a tagságot!

Vezeték nélküli internet kapcsolat - Eduroam szolgáltatás

Az Egyetem területén elérhető hallgatók számára is a vezeték nélküli internet kapcsolat.
Az eduroam szolgáltatás igénybe vételéhez a SZIE felhasználóknak előbb a JoKeR felületen aktiválniuk kell a szolgáltatást.
A szolgáltatás jelenleg a SZIE alábbi telephelyein érhető el:
Budai Campus, (1118, Budapest, Villányi út 29-43.)
Gödöllői Campus (2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1.)
Szarvasi Campus, (5500, Szarvas, Szabadság út 1-3.)
(A szolgáltatás várhatóan a SZIE többi telephelyén is bevezetésre kerül.)

Kapcsolódás az eduroam hálózathoz:
Bejelentkezni a SZIE azonosítóval és a hozzá tartozó jelszóval lehet, a következő szintaktika szerint: neptunkod@szie.hu.
A különböző rendszerek beállítási útmutatói megtalálhatók az http://ik.szie.hu/hu/wifi_connect oldalon.

Számítógépes laborok

A SzIE azonosítóval, és a JoKeR felületen beállított jelszóval lehetséges a bejelentkezés a számítógépes laborok munkaállomásaira a következő Campusokon:
- Budai Campus
- Gödöllői Campus
A többi campuson jelenleg helyi felhasználói névvel és jelszóval történik a géptermekbe történő bejelentkezés.

E-learning

A rendszer lehetőséget nyújt az ismeretek önálló, saját tempóban történő elsajátítására, ellenőrző kérdések, feladatok, segítségével az önellenőrzésre, ugyanakkor maga a vizsgáztatás is megvalósítható itt. A tanulási folyamat támogatásaként lehetőséget biztosít a kapcsolattartásra a kurzusok oktatói, illetve hallgatói között is.
Bejelentkezés a felületre a SZIE azonosítóval és jelszóval történik a http://elearning.szie.hu címen.

Tanulmányi rendszer - Neptun

Neptun rendszer egy elektronikus tanulmányi rendszer a felsőoktatási intézmények részére.
A Neptun rendszer elsősorban a tanulmányi adatok és képzési kimenetek kapcsán okiratok kiállítására és nyilvántartásra szolgál, de egyben egy kommunikációs és adatszolgáltató felület is, mely személyi adatok, oktatásszervezési feladatok, pénzügyi feladatok ellátására szolgál.
A Neptun modulokból épül fel, ezeket az érintett felhasználói csoportok használják.
Az adatokhoz való hozzáférést, ill. jogosultságot a meghatározott jogosultsági kör használja, a hallgatók számára ezt a jogosultságot a beiratkozáskor adjuk meg, vagy az azt megelőző időszakban küldjük meg.
Mire használhatja a hallgató a Neptunt?
A hallgató elsősorban a tanulmányi előmenetelét tarthatja számon a képzéshez kapcsolódó mintatantervben, mely itt jelenik meg, jelentkezik a tárgyakra, esetlegesen órarendet állít össze, itt történik a vizsgákra jelentkezés, befizetési kötelezettség és ösztöndíj kifizetés, diákhitel ügyintézési lehetőség, diákigazolvány igénylés, kérelemmel kapcsolatos teendők stb.
A rendszer elérhető a neptun.szie.hu portálról.
A Neptun rendszer helyi jelszót használ, ami külön kezeli a központi azonosítást használó többi rendszertől, így a Neptunban használt jelszóval csak a Neptunba lehet bejelentkezni, az a többi rendszerben nem lesz automatikusan érvényes!